Általános szerződési feltételek
- A Szerződés tárgya
1.1 Jelen szerződés alapján a MGG Energy Kft. (székhely: 2161 Csomád, Kossuth Lajos út 103., cg.: 13-09-236779, adószám: 25020225-2-13, képviseli: Marschalkó István ügyvezető) (a Szolgáltató) Szolgáltatási díj ellenében energetikai
szakreferens-szolgáltatást nyújt a Törvényi Szabályozásnak megfelelő módon, a Megrendelőlapon
megjelölt szolgáltatási elemekre kiterjedően.1.2 A Szolgáltatások igénybevételére vonatkozó feltételeket, a szerződő felek jogait és kötelezettségeit a
jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), az egyedi feltételeket a Megrendelőlap
tartalmazza (ÁSZF, Megrendelőlap együtt: Szerződés). A Megrendelőlap és az ÁSZF közötti eltérés
esetén a Megrendelőlap rendelkezései az irányadóak.1.3. A Szolgáltatás célja az energiahatékonysági szemléletmód, energiahatékony magatartásminták
meghonosításának elősegítése az Ügyfél szervezetének működésében és döntéshozatalában; továbbá a
Törvényi Szabályozásban előírt adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése.2. A Szerződés hatálya
1. Felek között a Szerződés – a Felek eltérő rendelkezése hiányában – egy éves határozott időtartamra
jön létre, havi elszámolás mellett.2. A jelen ÁSZF-ben foglalt titoktartási kötelezettség a feleket időkorlát nélkül terheli.
3. A Szolgáltatás teljesítési helye Magyarország.
3. A Szerződés létrejötte
1. A Szerződés megkötésére az alábbi lehetőségek egyike szerint kerülhet sor:
a. A Megrendelőlap kitöltésével és cégszerű aláírásával, a Szolgáltató részére történő megküldése
után a Szolgáltató cégszerű aláírásával,b. A Szolgáltató weboldalán és/vagy e-mailen keresztül, online megrendelőlap alkalmazásával.
c. Ráutaló magatartással, a korábban megkötött Szerződés folytatásával.
2. A nyomtatott Megrendelőlapot az Ügyfél annak cégszerű aláírását követően személyesen, postán vagy
beszkennelve e-mailben juttathatja el a Szolgáltatóhoz. A Szolgáltató az eljutatott Megrendelőlapot
aláírja. A Szerződés mindkét fél aláírását követően jön létre.3. Elektronikus úton (online) történő szerződéskötés esetén a Szolgáltató a szerződéskötésre vonatkozó
jognyilatkozatának megtételét megelőzően, jelen ÁSZF útján az Ügyfelet tájékoztatjaa. a szerződéskötés technikai lépéseiről: miszerint a Szolgáltató a megrendelést az Ügyfél e-mail
címére visszaigazolja, feltüntetve a szerződés létrejöttének dátumát és szerződés tartalmát
(szolgáltatás tárgya, díja, fizetése, szerződés időtartama). A szerződés a visszaigazoló e-mail
Ügyfél általi elfogadásával jön létre;b. arról, hogy a megkötendő szerződés nyelve a magyar, és annak adatait, valamint az Ügyfél
adatait Szolgáltató rögzíti, mégpedig oly módon, hogy a szerződés utóbb is hozzáférhető
maradjon;c. arról, hogy az ajánlat megérkezését (megrendelés visszaigazolását) követően e-mail útján vagy
telefonon a Szolgáltatónál az Ügyfél kérheti az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő
hibák azonosítását és kijavítását.4. A Szolgáltatás nyújtása és igénybevétele
1. A Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adat- és dokumentumküldésre elsősorban elektronikus úton
(e-mailen, online megosztott mappán keresztül, stb) keresztül kerül sor a lentiekben részletezett módon
és gyakorisággal. Amennyiben az ügyfél hozzáférést nyújt a távleolvasható adatpontokhoz, az elérhető
adatok letöltése közvetlenül is megtörténhet.2. A felek együttműködnek a Szolgáltatás lehető legésszerűbb és hatékonyabb lebonyolítása érdekében.
3. A Szolgáltatás alapja a Releváns Mérési Pont. A Releváns Mérési Pont az olyan villamos energia, földgáz
vagy hőmennyiség felhasználását mérő berendezés (ami lehet mérő, almérő, fogyasztásmérő vagy
számláló műszer, hőmennyiségmérő vagy költségmegosztó készülék is, tehát nem szükséges hitelesített
mérőberendezésnek lennie), vagy berendezések adatainak származtatott összesítésével előálló
halmaza,a. amiről az Ügyfél legalább havi rendszerességgel előálló, meghatározott és változatlan
időbontású fogyasztási mérési adatokkal rendelkezik,b. együttesen legalább olyan szintű bontást nyújtanak az Ügyfél energiafogyasztásáról, ami
lehetővé teszi a Szolgáltatás céljának megvalósítását, Működési Részterületekre vonatkozó
osztályozást, az energiahatékonysági cselekvések eredményének megfelelő figyelemmel
kísérését, valamint
MGG Energy Kft.c. együttesen lefedik az Ügyfél (és csakis az Ügyfél) Törvényi Szabályozásban kikötött Releváns
Energia (villamos energia, földgáz és hőmennyiség) teljes felhasználását.4. A Szolgáltatás a törvény által előírt határidőtől kezdve kiterjed a 1/2020. (I. 16.) MEKH rendelet alapján
telepítendő almérők (Almérési Pontok) adatainak feldolgozására is.5. Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás kiterjesztését kéri egyéb energianemekere (Egyéb Energianem),
akkor azt a Felek a Megrendelőlapon rögzítik.6. A Szolgáltatás alapját képző Releváns Mérési Pontok, Almérési Pontok, Egyéb Energianemek számát a
Felek a Megrendelőben rögzítik.5. A Szolgáltató kötelezettségei
1. A Szolgáltató energetikai szakreferensi szolgáltatást nyújt az Ügyfél részére a Szerződésben lefektetett
tartalommal és feltételekkel.2. A Szolgáltató bejelentést tesz a Hivatal felé az energetikai szakreferens-szolgáltatás igénybevételének
tényéről, a Szolgáltató és az Ügyfél adatairól a szerződés megkötésétől számított 30 (harminc) napon
belül. Szolgáltató ugyancsak bejelentést tesz a Hivatal felé a Szerződés megszünéséről, amennyiben azt
nem követi újabb Szerződés a Szolgáltató és az Ügyfél között.3. A Szolgáltató biztosítja a törvényi megfelelést. A Szolgáltató köteles a Törvényi Szabályozás előírásainak
mindenkor megfelelni és az ott előírt jelentési kötelezettségének eleget tenni az Ügyfél
Adatszolgáltatását alapul véve. A késedelmes, hiányos vagy valótlan Adatszolgáltatásból származó
törvényi meg nem felelésből eredő kárért vagy szankcióért, bírságért a Szolgáltató nem felel.4. A Szolgáltatást a Szolgáltató megfelelő szakképesítéssel, szakmai gyakorlattal rendelkező szakember
(Kijelölt Energetikai Szakreferens) közreműködésével nyújtja. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy
szükséges esetben a Kijelölt Energetikai Szakreferens személye változzon, a szabályoknak való
folyamatos megfelelés mellett.5. A Szerződés rendes felmondása vagy lejárta esetén a Szolgáltató – az Ügyfél kérése esetén
rendelkezésére bocsájtja a szolgáltatás során végzett adatszolgáltatások és jelentések adatait.6. A Szolgáltató az Ügyfél késedelem nélküli adatszolgáltatása esetén – eltérő megegyezés hiányában – az
alábbi határidőket vállalja:a. Havi jelentés (a tárgyhavi energiafogyasztás mértékéről és annak értékeléséről a korábbi
fogyasztási adatok, beruházások, fejlesztések, valamint egyéb körülmények tükrében) – a
tárgyhót követő hónap 25-igb. Havi jelentéseket összefoglaló éves jelentés rendelkezésre bocsátása – május 15.
c. Hivatal felé benyújtandó éves jelentés – június 30.
MGG Energy Kft. (székhely: 2161 Csomád, Kossuth Lajos út 103.)
d. Szemléletformáló dokumentum – évente legalább egyszer – december 31.6. Az Ügyfél kötelezettségei, adatszolgáltatás
1. Az Ügyfél a Szolgáltatásért havi Szolgáltatási díjat fizet a Szolgáltató részére. A Szolgáltatási díj összegét
a Megrendelőlap tartalmazza.2. Az Ügyfél a Szolgáltatás nyújtásához szükséges valós adatokat és információkat megfelelő formában a
Szolgáltató rendelkezésére bocsájtja az ÁSZF-ben részletezett módon és határidővel.3. Az Ügyfél a Törvényi Szabályozásban előírt egységekben, mérési pontokon az előírásoknak megfelelően
kiépíti/kiépítteti és üzemelteti a villamosenergia almérőket, ezek adatait pedig a Szolgáltató
rendelkezésére bocsátja.4. Az Ügyfél köteles a szerződéses adataiban vagy az Adatszoglátatásban megadott adatok és
információkban (különösen az nagyvállalati / kkv minősítésbeli változásban, illetve az energetikai audit
lefolytatásával és/vagy ISO 50001 rendszer meglétével kapcsolatos információkban) bekövetkezett
változást a 6.7-es pont szerinti táblázat határidői szerint (vagy 8 napon belül) a Szolgáltatónál írásban,
postán vagy elektronikus úton (e-mailben) bejelenteni. A késedelmes bejelentésből származó kárért a
Szolgáltató nem felel.5. Ügyfél hozzájárul nevének a Szolgáltató által referenciaként történő felhasználásához a Szerződés
időtartama alatt és azt követő 1 (egy) éven belül.6. Az Ügyfél vállalja a Törvényi Szabályozásban az Ügyfélre eső jelentési kötelezettségek megtételét,
különösen a publikus Energiahatékonysági jelentés közzételét a tárgyévet megelőző évben végrehajtott
energiahatékonysági
fejlesztésekről,
alkalmazott
üzemeltetési
megoldások által elért
energiamegtakarítási eredményekről, amit az Ügyfél a Szolgáltató előzetes dokumentuma alapján a
vállalat május 31-ig honlapján közzétenni köteles.7. Az Ügyfél az alábbi táblázat szerinti Adatszolgáltatásokat nyújtja a cége tevékenységét illetően a
Szolgáltatás elvégzése érdekében. Az első adatszolgáltatás tekintetében a szerződés létrejöttétől, a
változás bejelentése esetén a változás beálltától értendő alábbi határidőkkel.
Az Adatszolgáltatásokat a Szolgáltató és Ügyfél közös megegyezése alapján szolgáltatja az Ügyfél.
7. Szolgáltatási díj, fizetési feltételek és késedelem
1. Az Ügyfél által mindenkor fizetendő Szolgáltatási díj az adott hónapban hatályos szolgáltatáselemek
Megrendelőlapon részletezett összesített díja.
2. A Szolgáltatási díj havonta fizetendő. A Szolgáltató a számlát elektronikus formában állítja ki a tárgyhó
első napján. Az Ügyfél a Szolgáltatási díjra vonatkozó számlát vagy Proforma számlát az azon szereplő
fizetési határidőn belül – ami nem lehet rövidebb, mint a számla keltétől számított 5 nap – átutalással
köteles kiegyenlíteni. A Szolgáltatási díj a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásával minősül
kiegyenlítettnek.
3. A díjtételek (egyéb rendelkezés hiányában) nem tartalmazzák az ÁFA-t, illetve más adókat, amit az Ügyfél
a díjon felül a mindenkor hatályos jogszabályok szerint köteles megfizetni a Szolgáltató felé.
4. Ügyfél a számlával kapcsolatban a számla esedékességének napjáig terjeszthet elő kifogást. Ebben az
esetben a fizetési határidő a kifogás elbírálásáig meghosszabbodik. Alaptalan kifogás esetén a számla
kiegyenlítéséig a Szolgáltató késedelmi kamatot számíthat fel.
5. Késedelmes fizetés esetén Ügyfél a hatályos Ptk. vállalkozások közötti Szerződés esetén irányadó
késedelmi kamatfizetésre vonatkozó rendelkezéseinek (Ptk. 6:155 §) megfelelő mértékű kamatot köteles
fizetni Szolgáltató részére. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat összegén felül a Szolgáltató
jogosult érvényesíteni a követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezésére 40 eurónyi
költségátalányt az MNB késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza
középárfolyama szerint meghatározott forintösszegként, amely esetben az összeget az Ügyfél köteles
megfizetni. E kötelezettség teljesítése nem mentesít a késedelem egyéb jogkövetkezményei alól; a
kártérítésbe azonban a behajtási költségátalány összege beszámít.
6. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást vagy annak használatát felfüggeszteni mindaddig, amíg az Ügyfél
az esedékes Szolgáltatási Díjat maradéktalanul ki nem egyenlítette. A felfüggesztésből adódó törvényi
meg nem felelésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Amennyiben az Ügyfél fizetési
kötelezettségének a Szolgáltató által a fizetési felszólításban tűzött póthatáridőn belül sem tesz eleget,
úgy a Szolgáltató a Szolgáltatás használatának korlátozásán túl jogosult a Szerződés azonnali hatályú
felmondására, és a követelés peres úton való érvényesítésére, vagy felszámolási eljárás megindítására.
8. Titoktartás
1. A Feleket a Szolgáltatás igénybe vétele során tudomásukra jutott információk kapcsán titoktartási
kötelezettség terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vagy az Ügyfél jogszabályi rendelkezés alapján köteles az
adatszolgáltatásra.
2. A Szolgáltató (a vele munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban vagy társasági jogi
jogviszonyban álló személyek) az Ügyfél adatait a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak és az Ügyfél
Megrendelőlapon tett nyilatkozatának megfelelően a Szerződés teljesítése, esetleges módosítása, a
teljesítés figyelemmel kísérése, a Szolgáltatási díjak számlázása, kifogások kezelése céljából, a cél
eléréséhez szükséges mértékben és ideig kezeli.
3. Az Ügyfél az ÁSZF elfogadásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szolgáltató a vele folytatott
telefonbeszélgetésekről – az ott elhangzottaknak a későbbiekben való igazolhatósága végett –
hangfelvételt készítsen. A Szolgáltató a további részleteket az Adatvédelmi Szabályzatában fekteti le.
4. A Szolgáltatás nyújtásához néhány esetben szükséges az Ügyfél Adatszolgáltatásának adatait harmadik
félnek kezelésre átadni. Ilyen esetekben a Szolgáltató a harmadik felet is kötelezi a titoktartásra, a GDPR
rendelkezéseinek betartására a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatának megfelelően.
9. Szerződésszegés, felelősség
1. A Szolgáltató szavatosságot vállal és felel – megfelelő formájú, pontos, helyes és valós Adatszolgáltatás
esetén – a Törvényi Szabályozás betartásáért.
2. Szolgáltató a Ptk. keretein belül korlátozza a felelősségét az alábbiak szerint:
a. A Szolgáltató kizárja – a Szolgáltatás törvényi megfelelésén túl – bárminemű mérnöki vagy
tervezői felelősséget.
b. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a késedelmes, hiányos vagy valótlan Adatszolgáltatás
következtében bekövetkezett törvényi meg nem felelés miatt.
3. Az Ügyfél szavatosságot vállal és felel
a. azért, hogy a jelen ÁSZF 6. fejezetében foglalt rendelkezéseket alkalmazottai, megbízottai és
egyéb teljesítési segédei is betartsák. Ellenkező esetben a Szerződés a Szolgáltató részéről
felfüggeszthető / súlyos esetben felmondható;
b. mindazon kárért, amely bárminemű megfelelő formájú, valós és helyes Adatszolgáltatás
elmulasztásából az Ügyfelet és/vagy Szolgáltatót érheti.
4. Vis maior
a. Vis maior esetén (pl. természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, sztrájk, áramkimaradás, Internet
szolgáltatás kimaradása), valamint ha a Szolgáltató az érdekkörén kívül eső okból nem képes
teljesíteni (pl. a Hivatal adatszolgáltató rendszerének hiánya, hibája stb.), illetve ha ilyen
esemény bekövetkezése várható, a Felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni,
megnevezve ezen eseményt, valamint a Szerződés teljesítésével kapcsolatos várható hatását.
Vis maior esetben a feleket nem terheli felelősség a Szerződés nem teljesítéséért.
b. Amennyiben ilyen esemény több mint 1 (egy) hónapig fennáll és emiatt a Szerződés nem
teljesíthető, a Felek kötelesek megállapodni a Szerződés szükséges módosításáról. Amennyiben
e tárgyalások 2 (két) héten belül nem vezetnek eredményre, bármelyik Fél jogosult a
Szerződéstől elállni.
5. Szerződés módosítása
a. Szolgáltató jogosult a Szerződést (illetve az annak részét képező jelen ÁSZF-t, vagy a
Szolgáltatások díjait) egyoldalúan módosítani. A Szolgáltatási díj egyoldalú módosítására abban az esetben kerülhet sor, amennyiben a Szolgálatás nyújtására vonatkozó jogszabályi
kötelezettségek (a Törvényi Szabályozásban) a szerződéses időtartam alatt növekszenek.
b. Jelen ÁSZF vagy a Megrendelőn feltüntetett Szolgáltatási díj módosításáról a Szolgáltató a
hatályba lépését megelőző legalább 15 (tizenöt) nappal a https://energia-tudatos.hu weboldalon
elhelyezett tájékoztatással és elektronikus levélben értesíti az Ügyfelet. Amennyiben az Ügyfél a
módosítással kapcsolatosan az értesítésben megjelölt hatályba lépés napjáig nem nyilatkozik,
úgy Felek ezt az ÁSZF módosítás / a Szolgáltatási díj módósítás elfogadására irányuló
jognyilatkozatként értékelik.
6. Szerződés megszűnése
a. Határozott idejű szerződés rendes felmondás útján nem mondható fel.
b. Határozatlan idejű szerződés 30 napos felmondási határidővel mondható fel. Amennyiben a
felmondást megelőző teljes naptári évben a Szolgáltató végezte a szakreferensi feladatokat, és
az Ügyfél kéri, akkor a Szolgáltató elkészíti a vontakozó naptári év éves jelentését. Egyéb
esetben a Szolgáltató nem köteles az éves jelentést elkészíteni.
c. Bármelyik fél azonnali hatállyal írásban felmondhatja a Szerződést, amennyiben a másik Fél
súlyos szerződésszegést követ el, illetve minden egyéb esetben, amennyiben a másik Fél a
szerződésszegő magatartásával írásbeli felszólítás ellenére sem hagy fel.
d. A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani különösen, ha
I. az Ügyfél a fizetési kötelezettségének az írásbeli felszólításban meghatározott
póthatáridőn belül sem tesz eleget;
II. az Ügyfél a 6. Fejezetben foglalt valamely kötelezettségét súlyosan megszegi.
e. A Szolgáltató a teljes Szolgáltatási díjra jogosult abban az esetben is, ha a Szolgáltatást az Ügyfél
szerződésszegő magatartása miatt nem tudja nyújtani vagy felmondja a fenti b. vagy c. pont
alapján.
f. 9.5. b.-d. pontokban meghatározott felmondást kizárólag a másik félhez tértivevényes levélben
megküldött írásos nyilatkozattal lehet megtenni.
10. Egyéb rendelkezések
1. Jelen ÁSZF mindenkor hatályos, illetve korábban hatályos szövege a Szolgáltató https://wattler.eu
honlapján érhető el és tölthető le.
2. Minden az egyik fél által a másiknak küldött értesítésnek, vagy nyilatkozatnak írásosnak kell lennie és
személyesen, levélben, vagy elektronikus levélben (e-mail) kell kézbesíteni. Az értesítési adatok
megváltozásáról az érintett fél 3 munkanapon belül köteles a másik felet értesíteni, mely változásról szóló értesítés annak kézhezvételétől számított 2. munkanapon hatályosul a másik fél tekintetében. Az
értesítés megfelelő időn belüli elmaradásából eredő következményeket a mulasztó fél köteles viselni.
Az értesítések, nyilatkozatok az alábbiak szerint tekintendőek kézhez vettnek és hatályosnak:
a. személyes átadás esetén az átadás idejében;
b. ha futárral munkanapon kézbesítik, a kézbesítés napján, ha nem munkanapon kézbesítik, a
kézbesítés napja utáni első munkanapon;
c. ha elsőbbségi levélként küldik, a feladás napja utáni 1. munkanapon;
d. a nem tértivevény különszolgáltatással feladott könyvelt küldemény esetében a feladástól
számított 3. munkanapon;
e. a tértivevény különszolgáltatással feladott postai küldemény átvétele esetén a tértivevényen
feltüntetett átvételi időpontban;
f. a tértivevény különszolgáltatással feladott, de a címzett által át nem vett postai küldemény
esetén, ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy a küldemény átvételét megtagadta
vagy a címzett által bejelentett elérhetőségi címen a kézbesítés a címzett ismeretlensége, vagy
elköltözése miatt meghiúsult, a kézbesítés megkísérlésének napján, egyéb esetekben a postai
kézbesítés második megkísérlésnek napját követő 3. munkanapon;
g. ha elektronikus levélben kézbesítik (és nincs visszajelzés az e-mail nem kézbesítéséről), ha
munkanapon 17:00 óra előtt továbbítják, akkor a továbbítás napján, máskülönben a továbbítás
utáni első munkanapon 9:00 órakor.
3. A jelen ÁSZF által nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. évi törvény,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatási, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény valamint egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései
irányadók.
4. Felek a jelen ÁSZF-ből eredő, vagy azzal kapcsolatos bármely jogvitájuk esetére – pertárgyértéktől
függően – amennyiben az alkalmazandó jogszabályok alapján a Felek vitájának elbírálására nem a Pesti
Központi Kerületi Bíróság, a Fővárosi Törvényszék, vagy a Budapest Környéki Törvényszék az illetékes,
úgy a Felek jogvitájukra a Budai Központi Kerületi Bíróság illetve a Székesfehérvári Törvényszék
kizárólagos illetékességét kötik ki.
5. A jelen ÁSZF 2020. július 1-én lép hatályba, és a 2017. március 22-én hatályba lépett ÁSZF helyébe lép.
11. Definíciók
Adatszolgáltatás A Szolgáltatás nyújtásához (és törvényi megfelelőséghez) szükséges, Ügyfél által a
Szolgáltatónak nyújtandó megfelelő formájú, valós és érvényes adatok és információk összessége a 6. Fejezetben részletezetteknek megfelelően.
Adatvédelmi
Szabályzat – A Szolgáltó Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzata, melynek aktuális változata elérhető a
Szolgáltató honlapján
Almérési Pont – Definiálva 4.4-ben
ÁSZF – Energetikai szakreferens szolgátlatásra vonatkozó általános szerződési feltételek
Egyéb energianem – A Releváns Energiát magában nem foglaló egyéb energianemek, melyeket a Felek a
Megrendelőben határoznak meg
Felek – A Szolgáltató és az Ügyfél együttesen, külön külön Fél megnevezéssel
Hivatal – Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
Kijelölt Energetikai Szakreferens – A Törvényi Szabályozásnak megfelelő, a Szolgáltatásban résztvevő és azt felügyelő szakember,
akinek adatait az Ügyfél a Hivatal felé hivatalosan bejelenti.
Megrendelőlap – A Megrendelőlap tartalmazza az Ügyfél adatait, a megrendelt szolgáltatási elemeket, a
Szolgáltatás kezdetét és egyéb egyedi megállapodásokat.
Működési Részterület – A Törvényi Szabályozásban szereplő három tevékenységi részterület, úgymint 1) épület, 2)
tevékenység, 3) szállítás, ami alapján (az egyes Releváns Mérési Pontokra vonatkozó arányok
megadásával) az Ügyfél Releváns Energia-felhasználását együttesen teljesen lefedő, diszjunkt
módon osztályozható
Releváns Mérési Pont – Definiálva a 4.6-ban
Releváns Energia – A Törvényi Szabályozásban lefedett, villamos energia, földgáz és hőmennyiség energiatípusok
Szerződés – definiálva a(z) 1. fejezetben
Szolgáltatás – a Szolgáltató által egy vagy több termék használatának biztosítása Ügyfél részére. Ilyen
szolgáltatások különösen az alábbiak: – Alapszolgáltatás: a Törvényi Szabályozás által megkívánt jelentéseket magába foglaló
szolgáltatáscsomag, ami biztosítja azon gazdálkodó szervezetek törvényi megfelelését,
intézkedéskövetést és évente legalább egy szemléletformáló hírlevelet. – Beszerzési tanácsadás: Többek között az Ügyfél villamosenergia- és földgázbeszerzésével
kapcsolatos tanácsadás és tevékenység, valamint az villamosenergia- és földgázszolgáltatói
szerződésére vonatkozó optimalizációs tanácsadás és tevékenységek. – Prémium vagy kiegészítő szolgáltatások: Az Alapszolgáltatáson felüli szolgáltatáselemek,
úgymint EN ISO 50001 rendszer felügyelete, felülvizsgálata, személyes bejárással lefolytatott
testreszabott energetikai javaslatok nyújtása, energetikai audit lefolytatásában történő részvétel
és egyéb kiegészítő szolgáltatások,
Szolgáltatási díj– Az Ügyfél által a Szolgáltatás igénybevételéért a Szolgáltatónak fizetendő díj. A Szolgáltatási
díjakat a Megrendelőlap tartalmazza.
Szolgáltató – MGG Energy Kft. (székhely: 2161 Csomád, Kossuth Lajos út 103., cg.: 13-09-236779, adószám: 25020225-2-13, képviseli: Marschalkó István ügyvezető) email: info@energia-tudatos.hu, honlap: energia-tudatos.hu)
Törvényi szabályozás – Az energetikai szakreferens-szolgáltatást szabályozó 2015. LVII törvény az energiahatékonyságról
(Ehat), az ennek végrehajtásáról szóló 122/2015-ös (V.26.) kormányrendelet (Ehat vhr.), és az ezt
kiegészítő MEKH rendeletek, különösen a 2/2017. (II.16) MEKH rendeletek összessége.
10
Ügyfél – Az a fogyasztónak nem minősülő, tehát a szolgáltatásokat gazdasági tevékenysége körében
igénybe vevő személy, aki a Szolgáltató valamely termékét ingyenesen (pl. hírlevél) vagy díjazás
ellenében használja, azokat bármilyen módon felhasználja, a Szolgáltatásokat igénybe veszi,
vagy erre irányuló szerződést kíván kötni.
Ügyfél adatlap – 6.6 pontban részletezett tartalmú, a Szolgáltatás elindításához szükséges adatokat tartalmazó,
Szolgáltató által küldött űrlap